Subject: RE: Rahvastikuregistrist andmete vajadus
From: "Rahvastikuregistri leping" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 08:48:18 +0300

Tere

Alustama peaks sellest, kes on isikuandmete vastutav töötleja. Kohalike
omavalitsuste tellitud uuringute puhul oleme keeldunud rahvastikuregistri
andmetele juurdepääsu andmisest kuna puudub isikuandmete töötlemise
seaduslik alus. Juhul kui isikuandmete vastutav töötleja on Pärnu
Linnavalitsus, siis tuleb hinnata, mis on talle kohalduv isikuandmete
töötlemise alus. Kohaliku omavalitsuse kui avaliku ülesande täitja õigus
isikuandmeid töödelda peab põhinema seaduslikul alusel.

Avalik ülesanne rahvastikuregistri seaduse (edaspidi RRS) mõistes on
seadusega või seaduse alusel pandud avalik-õiguslik ülesanne (RRS § 4
punkt 1). RRS § 2 kohaselt lähtutakse rahvastikuregistri pidamisel ja
andmete töötlemisel RRS-s sätestatud eesmärkidest, korrast ja tingimustest
ning kohaldatakse isikuandmete kaitse üldmäärust (IKÜM) ja avaliku teabe
seadust, arvestades RRS-i erisusi. IKÜM-i artiklis 6 on toodud
isikuandmete töötlemise seaduslikud alused. Lõike 1 punkti e kohaselt on
isikuandmete töötlemine seaduslik juhul kui isikuandmete töötlemine on
vajalik avalikes huvides oleva ülesande täitmiseks või vastutava töötleja
avaliku võimu teostamiseks. Lõige 3 näeb ette, et lõike punktides c ja e
osutatud isikuandmete töötlemise alus kehtestatakse kas liidu õigusega või
vastutava töötleja suhtes kohaldatava liikmesriigi õigusega.
Eesti Vabariigi põhiseaduse § 26 kohaselt on igaühel õigus eraelu
puutumatusele ning riigiasutused, kohalikud omavalitsused ja nende
ametiisikud ei tohi kellegi perekonna- ega eraellu sekkuda muidu, kui
seaduses sätestatud juhtudel ja korras tervise, kõlbluse, avaliku korra
või teiste inimeste õiguste ja vabaduste kaitseks, kuriteo tõkestamiseks
või kurjategija tabamiseks.

Seega peab kohalikul omavalitsusel kui avaliku ülesande täitjal esinema
seaduses sätestatud konkreetne alus isikuandmete töötlemiseks.

Samas näiteks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduses isikuandmete
töötlemist puudutavad sätted puuduvad ning seni ei ole esitatud ka ühtegi
teist õigusakti, mis annaks uuringu teostamise eesmärgil  õiguse
isikuandmeid töödelda.

Kes praegusel juhul oleks andmete vastutav töötleja ja kas on teada,
millisel õiguslikul alusel toimuks isikuandmete töötlemine?

Lugupidamisega

Katrin Jõesalu
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5343 4326
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Kandela Õun < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, September 11, 2025 3:30 PM
To: SiM info < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Rahvastikuregistrist andmete vajadus

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Pärnu linn soovib teha elanike seas uuringut ja TÜ Pärnu kolledž koostab
selleks pakkumust. Mul on küsimus, et kui soovime saada täiskasvanud
elanike elupiirkonda, vanust, sugu ja  kontaktina meiliaadressi ning
telefoninumbrit, siis kas seda on võimalik Rahvastikuregistrist saada, kui
palju see maksab, kui kiiresti andmed laekuvad ja milliseid dokumente
selleks vaja on taodelda.

Parimate soovidega

Kandela Õun

Statistika nooremlektor

Tartu Ülikooli Pärnu kolledž

Ringi 35, 80012 Pärnu

58551659

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

TÜ Pärnu kolledž:  <https://parnu.ut.ee/et> www.parnu.ut.ee/et

Sisseastumisinfo:  <http://www.pc.ut.ee/et/sisseastumine>
www.parnu.ut.ee/et/sisseastumine

Tere tulemast Pärnusse!  <http://www.visitparnu.com/> www.visitparnu.com